On the road again...

25 september 2015 - Lamington National Park, Australië

Donderdag 24 september

Wat een leuke stad is Brisbane. De op twee na grootste stad van Australie. We hebben vanmorgen, na heel lang en heel lekker te hebben geslapen (wat knapt een mens daar van op), een heerlijk ontbijt gehad in het Brisbane Cafe, fruitbrood met romige ricotta en honing met pecannoten. Daarna de stad in. Toch maar besloten om de hop on hop off bus te nemen. Er zijn twee routes, de blauwe met de kleine bus en de rode route met de grote bus. Eerst de kleine bus naar Mount Coot-tha (berg van honing). Daar hadden we een prachtig uitzicht over Brisbane en is goed te zien hoe groot Brisbane is.  We hadden een uur de tijd om rond te kijken en te genieten voordat de volgende bus kwam waarmee we weer naar beneden zijn gegaan.Daar kwam de grote bus even later om ons naar de windmill te brengen, een van de twee nog bestaande gebouwen uit de tijd van de strafkolonie.  Omdat er steeds meer veroordeelden kwamen moest werd er ook meer graan en mais verbouwd. Dat was de reden dat er een molen gebouwd werd. Eerst werd de tredmolen ingebruik genomen, aangedreven door de veroordeelden, later de windmolen. De volgende stop was het Suncorp Stadium, waar plek is voor 56000 toeschouwers. Jammer genoeg konden we niet naar binnen. Dan maar verder naar Kangaroo Point, de klif langs de oever van de Brisbane River die is ontstaan doordat het vulkanische gesteente werd afgegraven door de veroordeelden.

We hebben  een heel eind langs de Brisbane River gelopen en daarna gegeten in het Ibis hotel .

Vrijdag 25 september

Vanmorgen was het dan zover, na weer zo'n lekker ontbijt hebben we de auto opgehaald. Het was wel weer even spannend zo aan de linker kant van de weg. We zijn op weg gegaan richting de Gold Coast, maar hebben toch besloten om naar Lamington NP te gaan. Eerst de boodschappen. Voor het kamperen hadden we nog  kussens nodig, een gasfles, een primus, stoeltjes en daarna de boodschappen.

Toen we net op weg waren hadden we nog het idee dat het wel wat op Amerika lijkt , alleen de auto's rijden aan de verkeerde kant. Maar toen wij door het prachtige landschap van Lamington NP reden en een kangaroo zagen was het toch echt Australie.

We wilden graag in het park kamperen dus hebben we, om niet voor niets naar het park te rijden, bij een visitor center telefonisch een permit aangevraagd. Er was gelukkig nog een plekje, alleen voor vanavond, morgen is helemaal volgeboekt. Wij er heen gereden, een prachtig gebied. Toen we bij de camping aankwamen begon het  te regenen. Dat hebben wij weer!

Na een kop koffie was het toch gestopt met regenen en hebben we  de tent opgezet en in de tent gekookt  Op de camping lopen de wallabies rond de tent. We hoevenhier niet op zoek naar de dieren. Ze komen bij ons.

De wind maakt het op de camping wel wat fris. Gelukkig is er een bar bij het ernaast gelegen recreatiepark. En daar hebben ze lekkere wijn..........

1. Christa en Anton:
    25 september 2015
    Oh..., dat klinkt allemaal al fantastisch...., en dan zijn jullie nog maar aan het begin van jullie reis... Heerlijk hoor.., geniet er maar lekker van.

C&A
  2. Mirjam vdZ:
    25 september 2015
    Zat vanmorgen aan jullie te denken en vroeg mij af hoe het met jullie zou gaan. Zie hier het antwoord. Leuk om jullie weer te kunnen volgen!!! En weer mooie verhalen!!1
  3. Anke:
    25 september 2015
    Wat een fantastische verhalen! Ik ben blij dat t nog gelukt is om op jullie adreslijst te staan! Krijg ik toch n mooi beeld van Australië op mijn oude dag!
  4. Marjan:
    26 september 2015
    Weer supermooie belevenissen!
    Veel plezier daar Downunder gewenst!
  5. Anneke en Jaap:
    27 september 2015
    De kop is er af. Nu op eigen kracht verder, wens je veel mooie droge dagen en fijne kampeerplekken en weinig km tussen de hoogtepunten.
    Wij zijn weer terug van Down Under.
    Groet Anneke