Dubai, wat een stad en wat een warmte!

21 september 2015 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Dubai, wat een stad en wat een warmte!

Na een goede vlucht in dat enorme vliegtuig zijn we gisteravond om twaalf uur, plaatselijke tijd, geland in Dubai.

Het was wel vroeg toen vanmorgen om half acht de wekker ging terwijl wij pas om twee uur op bed lagen. Maar een dag Dubai moeten we wel volledig benutten. Om negen uur kwam een meneer van Emir tours naar het hotel om ons te vertellen wat we zouden kunnen doen in Dubai. En voor tien over negen was hij al weer weg. Het enige wat hij wilde was veel verkopen en wij wilden eigenlijk alleen maar kaartjes voor de sightseeing bus. Hij was snel klaar met ons. Het was nog teveel om te vertellen hoe we bij de bus moesten komen. Verder dan hier rechtdoor en dan een keer links kwam hij niet, weg was hij.

Maar, slimmeriken als wij zijn, wij hebben de bus gevonden. We hebben wel even aan de warmte moeten wennen. Het was vandaag wel 40 graden. Trekken we thuis een jas aan als we naar buiten gaan, hier moet je dat soms doen als je ergens naar binnen gaat. Maar zo in de loop van de middag waren we al een beetje geacclimatiseerd.

Wat een stad. Enorme gebouwen en het moet allemaal nog groter en duurder. Tijdens de tour worden hoogte en kosten regelmatig gemeld. Bij de Palm hebben we het aquarium bezocht en in het oude Dubai zijn we met een bootje de Creek overgestoken en hebben door de souk gelopen.Vanavond was de nighttour een leuke afsluiting van onze dag Dubai.

Morgen weer vroeg op voor de vlucht naar Brisbane.

1. Mirjam vdZ:
    Goede vlucht!
  2. Mirjam en Marcel:
    22 september 2015
    Een superavontuur zo met z'n tweeën, geniet ervan.
    Leuk om zo jullie ervaringen te delen.
  3. Edy en Marja:
    22 september 2015
    Het eerste verhaal is er! Leuk om jullie te volgen, veel plezier.
    Groetjes Edy en Marja
  4. Anneke en Jaap:
    23 september 2015
    Wij wensen jullie heel veel reisplezier. Voor ons zit het er bijna op. Zijn nu bij de familie in Perth en vliegen vrijdag terug. Hebben het ontzettend mooi gehad. We zullen jullie volgen op jullie reis. Liefs Jaap en Anneke